Ren Nehri’nin kalbindeki Lorelei Vadisi’nin güney girişinde yer alan Rüdesheim, kilometrelerce uzanan üzüm bağları ve Siegfried Mekanik Müzik Müzesi ile adını duyuran bir yer. Ren şarap endüstrisinin merkezi sayılan Rüdesheim’de tamı tamına 350 çeşit şarap üretiliyor. Neredeyse her restoranın kendine özel şarabını sunduğu kasabada üretilen en ünlü şaraplarsa Riesling ve Pinot Noir.

UNESCO Dünya Kültür Mirası listesindeki kasabaya ilk kez Kelt kabileleri yerleşmiş. Ardından Alman kabileleri olan Ubii ve Mattiaciler gelmiş. 1. yüzyılda ise burası Roma tarafından iskân edilmiş.

Rüdesheim gezilecek yerler

Romantik Ren & Mosel Nehir Turu’nun 4. gününde nehir turu sırasında Rüdesheim’a vardık.

Tren turu

Buraya indiğimizde ilk olarak turistik tren ile şarap bağları arasında bir gezi yaptık. Burası insan gözünün kolay kolay göremeyeceği kadar uçsuz bucaksız şarap bağlarıyla ve etrafında yer alan estetik mimarili binalarla dolu bir yer. Buranın içinden trenle geçmekse bir ömre bedel.

Siegfried Mekanik Müzik Müzesi

Tren gezimizden sonra eşi benzeri olmayan Siegfried Mekanik Müzik Müzesi’ni ziyaret ettik.

Rüdesheim – Siegfried Mekanik Müzik Müzesi

Eşi benzeri yok diyorum çünkü ben böyle bir müzeyi daha önce görmedim. 1780 ile 1930 yıllarında üretilmiş olan enstrümanların sergilendiği müzik müzesinde interaktif olarak müzik aletleri dinleyebiliyorsunuz. Çoklu enstrümanların tek müzik kutusunda yarattığı müziğin büyülü tınısı ise dinleyenleri kendine hayran bırakıyor.

Niederwalddenkmal (Niederwald Anıtı)

Müzeyi gezdikten sonra teleferikle Niederwald Anıtı’nın bulunduğu tepeye çıktık.

Teleferikle Niederwald Anıtı’na çıkarken

Niederwald Anıtı 1877-1883 yılları arasında Dresdenli Johann Schilling’in çizdiği bir taslağa göre yapılmış. 38 metre boyundaki anıt, Almanya ile Fransa arasında 1870-1871 yıllarında savaşlardan sonra Alman İmparatorluğu’nun yeniden kurulmasını sembolize ediyor.

Niederwalddenkmal (Niederwald Anıtı)

Ana figür sağ eli yukarıda ve sol elinde imparatorluk kılıcını tutan kayzer tacıyla Germania.

Rüdesheim

Anıttan Ren Vadisi’ne kadar uzanan manzaraya doyum olmuyor. Hani gitmek zorunda olmasak oraya oturup saatlerce kalmak isterdim.

Niederwalddenkmal (Niederwald Anıtı)’ndan Rüdesheim manzarası

Anıtı gezdikten sonra kısa bir mola verdik. Ardından teleferikle kasabaya geri döndük.

Niederwalddenkmal (Niederwald Anıtı)’ndan manzara

Drosselgasse

Drosselgasse restoran ve kafelerin en yoğun bulunduğu cadde. Burada yöreye özel yapılan alkollü kahve Rüdesheimer kaffee var.

Rüdesheimer kaffee Kaynak:Wikipedia (Jacquesverlaeken – Yükleyenin kendi çalışması, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59120373)

Kasabayı biraz daha gezdikten sonra gemimize dönme vakti gelmişti. Maalesef tanıştığım yakışıklı gence de artık veda etme vaktiydi:

Rudesheim

Rüdesheim – Drosselgasse

Gemiye döndükten sonra yolculuğun belki de en güzel kısmı başladı. Ren Nehri’nin en güzel bölgesi olan ve Romantik Ren olarak adlandırılan bölgeden geçtik. Lorelei Kayalıkları’nı, şatoları, göz alabildiğine uzanan verimli yemyeşil üzüm bağlarını seyre daldık.

Romantik Yol

Romantik Yol kuzeyde Würzburg, güneyde Füssen arasında kalan yola verilen isim. Bu yol Orta Çağ’da ticari amaçla kullanılmış. Günümüzde ise Almanya’nın en güzel seyahat rotasını oluşturuyor. 410 kilometre uzunluğundaki yol güzergâhı üzerinde birbirine çok yakın mesafede aynı gün içinde birkaç tanesini gezebileceğiniz 28 tane köy, kasaba ve şehir var. Burada bulunan Orta Çağ’a ait 40 kale, UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alıyor.

Rüdesheim sonrası Romantik Yol

Daha önceki yazımda dünyaya bir de nehirden bakın demiştim. Romantik Yol’da nehir gemisiyle giderken bunun ne kadar yerinde bir söylem olduğunu bir kez daha kavradım. Sağlı-sollu yer alan şatolar, muhteşem doğa ve de bu doğanın bir parçası olan üzüm bağları, sadece nehir üzerinde giderken görebileceğim ve hafızamdan asla çıkmayacak görüntüleri bana sunmuştu.

Romantik Yol

Baktım kaldım. Doyamadım ama doymak zaten mümkün değildi ki…